måndag, augusti 18

Jul, njae påsk snarare

Min kära syster kommenterade i bloggen och jag märker att jag kanske måste förklara lite.

Nu påbörjas alltså det riktiga grävarbetet på tomten. Sen ska det bli en grund till huset, plattan.
Kommunen gräver fram vatten och avlopp mm till tomtgränsen. Resten får man stå för själv.

Huset kommer sedan vecka 43 om allt klaffar. Det innebär, väggar, takstolar å sånt. Sen ska alltså allt inuti fixas. Väggar, el, vatten, rör, ventilation, kök, toaletter och allt annat.
Detta tar ca 20 veckor. Där emellan är det julledigt. Slutligen ska det målas invändigt och tapetseras innan besiktning. Så vi hoppas få flytta in 1 april så jul var kanske lite väl;)

Men det är inte lätt att veta sis, jag känner ibland att jag befinner mig i en annan värld där folk pratar ett språk jag inte förstår!

Hälsningar från Sandra som är i Italien igen...
Här är det för övrigt 30 grader och sol. Jovars, jobbar gör man inomhus:(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha fatta jag väl;-)
Ser fram emot påskmiddag då. Vi kan ju leta påskägg i geggan utanför huset....
Ni får säja till om ni behöver min eminenta hjälp i framtiden. För måla det kan jag. Säker rulla gräsmatta oxå om ni ska göra det:-D
Kram å hoppas att vi kan ses ngn helg i höst så ni får träffa Cajsa innan hon blivit för stor.