fredag, juni 12

Bästa fiket

Vi bor ju i en liten trästad i Småland där kullersten pryder gator å torg.
Nu finns också ett underbart fik på gågatan som man inte får missa om man har vägarna förbi.
Ja förutom att hälsa på oss då!

Låt mig presentera Minna å Malins satsning.
http://unbellodia.blogg.se/2009/june/lilla-cafeet.html





Malin är nöjd med nya fiket!
Jag hoppas ni dyker in här när tillfälle ges å då rekommenderar jag Farsans potatissallad! Mums!
Morotskakan är också finfin å så även flickorna M som driver stället.
Inredning är supermysig! På toan finns bilder på kungafamiljen. Inte var dag man kissar med kungen liksom!

5 kommentarer:

dybban sa...

Hehe. Näej, det är inte varje dag man får kissa med kungen. Schysst blogg!

Charlotta sa...

Jag får försöka komma ihåg detta fik till nästa gång jag åker ner till Småland. Att kissa med kungen är ju värt en resa bara det...

Kram

Frida sa...

Åh! Där var ju jag igår och åt lunch i samband med ett möte. Hur underbart mysigt som helst. Precis ett sådant café drömde jag en gång om att själv starta. Kanske är det inte för sent för det? Vet du förresten om det kommer några härliga artister till Vaxblekaregården i sommar?

Minna sa...

tack för det fina inlägget!
hoppas ni kikar in fler gånger :)

hemsida är på gång, men det dröjer nog några veckor till..

/Minna Lilla Caféet

Jorma sa...

En bild på kungafamiljen hör det svenska utedasset till ;)
Var länge sen jag var inne på det caféet, får ta mig ett besök där nästa gång jag är i Eksjö. Och kanske komma på lite husesyn :)