måndag, juni 22

Tavlor och tyger

Det här med detaljer.

Vi håller som bäst på att rensa ut skräpet som fick följa med till huset för att vi helt enkelt inte orkade rensa. Så igår slängdes det en massa! SKÖNT! En loppislåda har påbörjats också!

Vi har fått upp vår träskulptur av Calle Örnemark på väggen bredvid kaminen. Tack RiRu!

Jag har börjat spåna på tavlor att hänga bakom soffan.
Men så var det gardinerna.

Som ni ser på bilden så sitter redan stängerna uppe. Det här är mot sjön.


Bilden är tagen under VM-kvalet mot Danmark när vi hade målarfesten.

Samma fönster från en annan vinkel.

Johanna och Mia matar sina söner.

Vänder man sig helt om ser man detta..

Fönstret är precis vid soffan.

Nu till min fråga. Vad ska man ha för färg på gardinerna?
Här är några jag fastnat för.





Vad skulle ni andra gjort? Vad har ni för gardiner? Har ni gardiner?
/Sandri - vilse i pannkakan

11 kommentarer:

Paulina sa...

Den röda gardinen från Marimekko var ju kanonsnygg och den matchar ju fotöljen ni har ser det ut som. Det är ju häftigt med färg, själv har jag inte tagit ngt beslut på om det blir gardiner eller inte det finns gott om tid för mig att bestämma :)

Huset blev jättefint, vad duktiga ni var som målade allt. Vi har dedikerat två veckor på semestern för målning, får hoppas att vädret blir bra då.

Anonym sa...

Hallå där! Jag håller nog med om att den röda Marimekko var jätte läcker, men gillade även den från Hemtex. Det blir nog snyggt vad du än väljer!

Förstår att det är skönt att bli av med allt gammalt bråte, tänk att man kan samla på sig så mycket... det skulle sannerligen behövas en riktigt stooor rensning här hemma också... men jag har liksom ingen lust med det just nu. Så det skiter jag i;) En annan dag kanske..;)

Ha det gott!
Kram Malin

Ingela sa...

Med så fina fönster och den utsikten skulle jag definitivt köra utan gardiner! Men så är jag ingen stor gardinälskare heller.

Vi har också stora fönster och utsikt och jag har faktiskt (konstigt nog, men det beror på att stång redan satt uppe från de förra ägarna) vita enkla gardinlängder ut mot fjorden och vita hissgardiner i köksdelen (som är bra för att det går bra att fälla ner för att få bort lite solgass och värme mitt på dagen) och jag är nöjd med det. Funderar dock på att skippa gardinlängderna, saknade dem inte när de var i tvätten sist.

Det ska bli så kul att se huset på riktigt i sommar och att träffa dig förstås!

kram!

Milly sa...

Åh vilken härlig blogg du har!
Är allt bra med dig denna underbara dag?

Kram!

Helén sa...

Blev helt kär i de röda!!
Vill ha.
Kram big sis!

Palmerska villan sa...

VITA tycker jag!!

Maria sa...

Hej sötis.

Det var länge sedan jag kommenterade hos dig, men jag läser allt du skriver!

Det här med gardiner är inte lätt. Man vill ju ha något för att få det lite ombonat, men samtidigt är det ju så vackert med de nya stora fönstrena och ännu mer med din fina utsikt. Jag vet inte om jag hade satt upp gardiner alls, fast om jag skulle välja något utav dina förslag skulle jag helt klart gå på det röda! Lite vågat, lite klatchigt, lite du:)

Kramisar Maria

Sofi sa...

Mm nu är han mer tjej än kille, iihi, men han började få problem med prostatan så det det var ett måste. Nicky har 2 nya kompisar Wilson och Joppe två små jack russel, inte hans favvor storlek men det funkar.. har du semester något? hinner vi ses innan vinter är här =) Pussokram

"thebettygirl" sa...

Precis som så många andra här så håller jag på de röda även om de andra skulle också bli väldigt fina med tanke på hur färgsättningen och stilen i övrigt är. Men de röda ger det där lilla extra, de är pricken över i-et!

Linda sa...

Åh, det röda Marimekko var ju ljuvligt fint!!
Men jag tror det blir fint vilket som du väljer...
Hoppas allt är bra
Kram Linda

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Jag har inte ägt en gardin på många många år, typ 20. Fast nu har jag blivit lite "gardinig" känns det som. Åtminstone så pass att jag tänker ha ett par i sovrummet:-)

Skitsvårt att välja bland dina eftersom de är snygga allihop.

Hoppas allt är bra med dig!

Kram