tisdag, september 9

Vojen vojne

Nä, jag är nog inte gjord för att bygga hus.
Jag är en kontrollmänniska ut i fingerspetsarna. HATAR överraskningar. Men överraskar och organiserar gärna för andra.
Jag vill ha koll på läget så att säga. Det har jag inte nu. Inte alls..

Massa saker hänger i luften och vi får miljontals papper hem som jag inte fattar. Det är lantmäteriet som vill ha nån påskrift för att vägen ska ändras och det är möte om det nu i september. Det är ett sånt där äckelbrev från en myndighet. Skrivet så att ingen ska förstå. Jo, det är ju enklast så ni vet.

Det är papper från Eksjö Energi om fjärrvärmen på fint papper som säkert kostar mer än ett alldeles vanligt vitt. Jo för det är ett kontrakt. Vi bad om en offert, vi fick ett kontrakt. Nu ska vi ju ha fjärrvärme men vi kanske hade velat läsa lite först om det hela.

Det är papper om fiber. IP-telefoni, IP-TV å allt vad det är. Vad hände med förkortningen IP=Idrottsplats?

Sen har vi det där praktiska. Bussen är flyttad, det gick enligt planerna.
Veden är inte hämtad än. Han som ska köpa den fick lite annat att göra, typ hela Sveriges mediajakt på en syndare...

Oskar har inte börjat gräva än för veden är inte flyttad.

Vecka 43 kommer antagligen huset (men det tror inte DG). Innan dess ska det vara grävt och en grund ska stå där.

Vi har varit och kikat på blandare. Inget bestämt. Vi har också tittat på lite kakel och sånt. Inget bestämt.

Jag åker till Gardasjön i Italien på lördag. Kommer tillbaka 19:e september. Fast det är med jobbet så känns det som semester. Semester från hysteriska hustankar.

Over and out.

Inga kommentarer: