tisdag, maj 13

Jag är värd all cred som finns

Så var det då dax igår för att göra det där lite mindre fräscha. Ni vet det där jag skrev om i förra inlägget. Ja, precis - BAJSET!
Jorå så att...

Var och gymmade igår å försökte febrilt få med mig diverse folk med namn som fåglar och älgar men icke. Det blev alltså jag å Jonzon som cyklade ut. Som jag anat så började DG hulka redan innan vi kommit fram. Han fick den där kräkreflexen han har tendens att få för sånna saker. Nu får du allt skärpa dig sa jag, vi är ju för fasen flera meter från boden där utedasset är....
Men DG's kräkreflex är stark, så stark att vi inte skulle kunna bo i Västra brudbadet för närheten till reningsverket.
DG gick iaf för att hämta nyckeln till utedasset och jag gick runt och kollade lilla luckan på baksidan.

Joho, där stod den.
BAJSTUNNAN!
Som den rediga tösabit jag är tog jag således tunnan, tittade rakt fram, gick med den till vägkanten och så var det med det.
Jag såg sedan till att plastpåsen var någorlunda sluten och sen var det klart.

Efter detta hjälteuppdrag var det inte mer än rätt att DG fick bjussa på sushi från Tokyo!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha jag tror jag kissar ner mig så mycket flabbar jag :-D
Tur att DG fått tag i en äkta Ekmanstös. Vi klarar det mesta utan att blinka!!
Hur ska det gå med blöjbyten i framtiden??
Puuuuss

Johan & Pernilla sa...

Kräkreflex?!? Hell no! Det är bara en mycket bra ursäkt för att slippa allehanda bajsuppdrag... DG: whimp! Rediga tösabiten: creddigaste äpplet i världen. Å så var det inte mer med det ;)

Anonym sa...

Ja tänk att det ska vara en tös till att fixa ett sådant uppdrag!