söndag, juli 6

Dyrast är finast?

Följande utspelar sig i veckan när vi bläddrar i broschyren från Konradssons kakel.
S- ÅHHH! Titta på den här mosaiken. Sån vill jag ha nånstans i badrummet. Vad kostar den?

D- Vad har den för kod?

S- M70.

D kikar i prislistan.

D- 8155:- per kvadratmeter så du kan bläddra till nån annan sida...

Fattar ni. Av alla j-la bilder i denna katalog på 179 sidor så fastnar jag för den näst dyraste varianten. Bara glömma å gå vidare.. Här är bilden iaf.



En annan bild som jag fastnade för var denna. Kan tänka mig att ha en del av badrummet i den stilen. Den väggen som vi tänkt ha handfaten på skulle nog bli fin med dessa mörka stora plattor. Vi får se, vi får se.


Ja och så var det ju det här lilla projektet kök också:)
Vi har fått en standardritning från Tibrokök och nu ska vi fylla i våra vitvaror (läs rostfria varor) så att det blir måttanpassat. Sen ska vi träffa "kökstanten" Linda i augusti. Jag vet redan hur köket ska se ut, iaf om jag blundar och drömmer mig bort. Frågan är bara om det kommer bli en fet kraschlandning när hon säger vad det kostar eller om vi klarar oss med vår budget på köket.
Bygglovet ska vi få 4 augusti enligt kommunen och vecka 32 är det avrop. I oktober ska huset komma. Om allt går enligt planerna vill säga.

Fy fasiken vad jag längtar till nästa sommar när vi är på plats och kan grilla, bada, åka på vår fina Stiga Park och bara njuta av livet. Däremellan har man mardrömmen med räntor som går upp, fonder som går ner och att dyrast är finast.
Ps. Badkaret är nu bokat så jag kommer få leva med äckliga och skitiga rör, dånande motor för att få bubbla, massa vatten som kostar pengar och allt det där andra fantastiska som det innebär att ha detta underbara badkar i vår master bedroom. Behöver jag säga att jag är mer nöjd än min sambo;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, men så är det. Man fastnar alltid för det dyraste, för det är finast.
Lika bra att titta på prislistan innan man börjar titta på varan. ;)