onsdag, juli 2

One down, one to go

Så har vi då fått en grannes underskrift på vår kommande bygglovsansökan. Nu återstår en och sen kan vi ansöka. Hoppas det går undan.

Imorgon börjar grävarbetet. YIHAA!

Grannar. Håller tummarna att det blir "rätt" köpare av Palmerska Villan. Vi får vänta och se vem det blir!
Annars är det bara en granne vi har hört talas om och som vi hoppas på. I så fall får vi en veterinär i området. Trevligt för mig som gärna vill ha husdjur.

Vi har fått ett papper från kommunen om hela arbetet som rör väg och gräv. Vecka 40 ska allt grävarbete vara klart så innan dess är det ju framgrävt till vår tomt med vatten, avlopp, fjärrvärme mm.

Vi jobbar på att hitta en kvalitetsansvarig och med lite flyt löser det sig på ett smidigt sätt med hjälp av Tores kontakter.

Väntar på svar från Staffan om badrummet och min egen komponerade lösning. Väldigt proffsig va;)) Den lilla halvcirkeln mittemot toan är alltså duschen.


Allt detta beror ju då på att jag hittat ett badkar..
DET HÄR!!




Men det är inte med bottenmassage som på bilden här. Så om det får plats slår vi till. Detta har också diskuterats hemma ska ni veta men jag tycker det verkar som att jag vinner:) Du fick ju det och det och det då är det inte mer än rätt att jag får ett badkar liksom...
Ni kan höra ungefär hur det lät va:) Fatta vad jag kommer ångra mig om det visar sig att lösningen skitdålig och det känns som att vårt badrum är ett enda stort badkar som vi aldrig använder för att det måste fyllas med så mycket vatten och jadi jadi. Håller för öronen när det ekar "VAD VAR DET JAG SA". Så nu kan ni ösa in positiva kommentarer i bloggen och säga att jag gör rätt val. Snäääääääääääälla..

Tibrokök har ringt så vi ska boka in oss där efter semestern. Det ligger i Taberg och ett möte tar cirkus 3 timmar så det blir till att ta ledigt en dag. Men det är det värt så klart för köket är ju husets hjärta! Runt vecka 33-34 bär det av och jag längtar redan!

Jahapp. Mer då. Jo vi ska ringa Dansani och boka in tid där de närmsta veckorna för att beställa allt till badrummen. Så det blir en liten minisemester i Halmstad. Trevligt.

Jönnet får vi väl också besöka för att kika på kakel och klinkers. Konradssons Kakel.

All for now!
Njut av solen medans det varar!

6 kommentarer:

Jorma sa...

Badkar i all ära, men var är bastun?? ;)

sandyekman sa...

Bastun kommer Jorma, var så säker!
Den ska vara utomhus så man kan springa ner och hoppa i sjön!

Pauline Roos... sa...

Om du vill rita flashigare badrumsritningar så kan jag rekommendera http://hafa.room328.se/
När det gäller bubbelbad (och stora badkar överhuvudtaget)så tillhör jag väl tyvärr dem med negativa kommentarer...tycker oftast att det dånar för mycket när man sätter igång massagestrålar och bubblor och så det där med vattenmängden och tiden det tar att fylla ett jättebadkar...framför allt om man ska sitta ensam i badkaret...Kanske är alltihop bara avundsjuka eftersom vi inte ens har ett badkar (*vill ha*!!). När vi bodde i lägenhet brukade Anders & jag klämma ner oss i ett vanligt badkar varje torsdagkväll...även när jag var jättegravid...då behövdes inte många dl vatten kan jag lova *s* :-)
*Kram*

Pauline Roos... sa...

Däremot tycker jag att stora badkar är snygga...men det argumentet väger inte tillräckligt tungt för att vi ska införskaffa ett. Ett "vanligt" badkar kommer vi dock att sätta in den dan vi gör iordning badrummet...förhoppningsvis inom 3 år...

sandyekman sa...

Tack Pauline för tipset om Hafa.
Vattenmängd och ljudnivå har diskuterats..
Vi får se hur det blir. Har inte fått svar om ritningarna än.

Anonym sa...

Härligt med ett så stort badrum!
Vi måste komma och kolla läget i sommar!
Måste se var det vackra Talludden är någonstans.