fredag, april 3

Allt vill jag ha och det omedelbums!

Phew. Det är en pärs att få i ordning sitt hus. För man vill ha allt. NU!

Haha, jag är inte känd för att ha tålamod direkt. Men vi börjar från början.
Igår var vi på IKEA och där inhandlades en massa grejer från Pax Komplement så i helgen ska det byggas garderob. SKÖNT! För just nu bor kläder i väskor och lådor och lite överallt.
Vi köpte också en lackhylla som ska upp i kontoret. En gummikorg till veden är införskaffad för hela 112:- på Jysk. NÖJD! Lameller är också inköpta och ska klippas till å sättas upp i helgen.

En sak vi fortfarande inte löst är mörkläggning. Har ni rullgardin/persienn i fönstret eller utanför? Det är alltså dessa två fönster jag talar om. Hur skulle ni göra? Å hur gör man med gardiner? Hmm..



En annan fråga jag har till er gäller badrummet.
Jag har letat runt lite på era bloggar men inte hittat ngt där ni visar detta direkt.
Jag undrar nämligen hur ni har gjort med era badlakan? Vi har ju helkaklat i båda badrummen å funderar nu på olika lösningar.
Jag skulle vilja ha en handdukshängare som är fristående. Inte en med värme och inte nåt man borrar fast. Suggestions?

All for now.

7 kommentarer:

Helena sa...

Hej !

Mitt förslag på handukshängare är en vit stege som säljs på Åhlens som man kan hänga badlakan på.

Håller med om att det är mycket man vill ha till sitt nya hus .
Tålamod är inte heller min grej riktigt.Hihi.

Lycka till med din handukshängare.

Må så gott.

Kramar Helena

Hanna sa...

Heej!
Va roligt att du hittade till min blogg! Tack vare de hittade jag ju till din :) Vilket underbart hus ni har byggt. Zebran på väggen är sååå fin!! Tack för tipset ang. bikini, ska absolut satsa på att köpa mig några snygga där istället. Kläderna i mitt inlägg är tyvärr svindyra designerplagg..man får drömma lite :) Men de kommer från en jättebra sida, polyvore.com. Där kan man sätta ihop en massa kollage med kläder från en rad olika märken. Kika in där och bli inspirerad. Lycka till med inredningen av huset. Kram

Charlotta sa...

Hej!

Beträffande solskydd så kan du kolla in vad vi valt under rubriken "fönster" på min blogg. Är jättenöjda även om det var svindyrt. Men att sova ut ibland är ju värt mycket....

Håller med Helena om att den där stegen är jättesnygg om man inte vill borra. Själva har vi ju bott i huset i tre månader nu och vi har fortfarande inte fixat krokar eller toapappershållare till våra toaletter. Jobbigt att borra i det fina kaklet....

Trevlig fredag!

//Charlotta.

Paulina sa...

Oj jag har totalt missat inläggen, har haft lite för mycket att göra på jobbet. Tack för bilderna på badrummet, ser jättefint ut.

Jag tycker att idén med stegen som Helena nämner låter som en mycket bra idé.

Ha en trevlig helg!

Palmerska villan sa...

jo snygg vedkorg du har i så fall, jag har också köpt en där..komiskt!

Ska ni inte ha handdukstork med el då? om ni inte har dragit vatten till det!

Maria sa...

Hej svejs fru Talludden!

Vilka bekymmer....;-)

En stege som de flesta ovan föreslår är ju fint. Har inget annat att komma med tyvärr.

Gummikorgen är finfin att ha ved i. Jag har även en sådan som kruka till en stor växt inne och nu har jag köpt två små gummikorgar att ha penseer utomhus i.

Visst vill man bara ha allt NU på en gång, fast det är lite mysigt att gå och småvänta och små känna sig för lite. På så sätt har man ju liksom "lördagsgodis" att smaska på på de andra veckodagarna med:) Om du förstår hur jag tänker...

Ha det gott i vårsolen

Kram Maria

Storasyster sa...

Hej syrran
Stegen är fin finns på lite olika ställen å i olika utföranden.
På ellos har de en handduksställning, vit gå in på deras hemsida å spana.
Syns på söndag.
Puss