onsdag, juni 23

SVERIGE!

När jag fyllde 25 önskade jag mig en Sverigedräkt. Jag tycker det är så tråkigt att vi allt mer sällan visar vår nationalitet. Vi ska vara stolta över vårt ursprung tycker jag.
Många andra länder är duktiga på att fira och visa sin härkomst men vi svenskar är inte så vidare värst bra på det. Visst finns det anledningar att älska sitt land?!
Norge är ju extremt hängivna och firar med pompa och ståt.
Vi har ju inte alls samma historia bakom oss och kanske är det en stor del till att vi inte firar så ofta eller visar vår kärlek till vårt land. Vi tar saker och ting för givet och inser ganska sällan hur bra vi trots allt har det. Vi bor i ett otroligt vackert land, speciellt den här tiden på året.

Dem av er som bott/bor utomlands vet att kärleken till moderlandet ökar då. Man får en helt annan syn på sitt hemland. Aldrig är man så svensk som när man inte bor i landet. Då ska traditioner hållas och firas görs det sannerligen!

I söndags överlämnade min kära mor min fina fina dräkt. TACK! Tack Gudrun och Elsa för sömnad och broderi. Jag ska bära den med stolthet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du är min/vår stolta dotter över sitt ursprung och den glädje du visade när klänningen äntligen var färdig så du kan använda den.Kramar Mortuta