söndag, december 14

Belysning och sånt..

Idag var vi ute i Talludden med vår bästaste El-Myll.
Han är rätt bra på det han gör kan jag säga för han sätter igång massa tankar om hur vi ska använda vårt hus o allt som har med belysning och el att göra.

Så käraste Maria!
Jag är ju lite förälskad i din stjärnhimmel och pratade idag om att jag vill ha ngt liknande i taket här..


Där ni ser grön presenning just nu är det tänkt att vara ett matbord.
Nu undrar jag följande. Har ni bara stjärnhimmel där eller har ni belysning över matbordet också?
Så här ser det ut hemma hos Maria. Tror ni det skulle funka i vårt vardagsrum?
Hur gör man rent praktiskt Maria?
Har någon annan som läser den här bloggen gjort något liknande eller har ni sett det någon annanstans?

Annars gick funderingarna på att ha det i hallen eller lite längre bort i vardagsrummet där vi kommer ha våra skinnfåtöljer och kaminen.
Anna som ritat vårt hus hade det i sin hall och det var jättemysigt!!
Min tanke är att ha det där vi har alla fönster så att man ser ut över sjön och har himmelen ovanför:) Inne å ute på en gång..
I övrigt blev det mycket grubbel över kontaktuttag och spotlights osv.
Det kommer bli bra. Riktigt bra.
Tack Johanna för att du följde med och kom med bra input.
Kram Sandra som imorgon åker till Italy igen med jobbet. Åter i Svezia på torsdag.
Ciao ciao.

8 kommentarer:

Palmerska villan sa...

gud vad fint det var med stjärnhimmeln.. en sån vill jag med ha!!

Palmerska villan sa...

har precis hört att det kommer att bygga ett lösvirkes hus i talludden av helena Gustavsson. Det är ju kul!
Hur går det för er. Ligger ni enl planerna? Är det någon där nu, jag har inte sett någon!
Vi får ta och gå en sväng runt sjön snart så att vi kan prata lite. Kram

Anonym sa...

Andreas har lite förkerlek till fiberoptik så han kanske har koll på stjärnhimlar. Kan kolla med honom.
Lycka till i Italy.

Kram J

Maria sa...

Hej Sandra,

Oj vilka frågor! De kräver ett ordentligt långt svar. Jag lovar att "hjälpa" dig. Hinner inte nu måste jobba, men jag lovar. Trust me...kommer igen snart;)

Kram Maria

Anonym sa...

Vad läckert med en stjärnhimmel, det kommer nog bli supersnyggt var ni än sätter den.

Tack för alla goa och snälla kommentarer! Det värmer in i hjärteroten ska du veta!

Hoppas att resan till Italien har varit bra!
Kram och arrivederci

Maria sa...

Hej Sandra, hoppas allt är bene där borta i spaghetti-land!

Fasen vilken stress jag känner över att skriva mina synpunkter kring lyse och så. Missförstå mej rätt nu, vill ABSOLUT hjälpa till, men känner att jag vill göra det ordentligt så att du förstår. Det kräver att jag får sitta i lugn och ro och skriva. Vill inte bara hafsa ihop något. Förstår du??? Hoppas att det inte brinner i knutarna och att du måste ha input just på studs.

Nu är jag stressad igen. Lovar att komma igen gumman...jag vill:)

Ja just det ja, rosa topen, den är fin. Köpte den förra vintern på MQ, den är från deras STOCKHOLM kollektion.

Kram på dig!

Palmerska villan sa...

god jul önskar grannarna!

Anonym sa...

Vill bara passa på att önska dig en riktigt, riktigt

GOD JUL!
Kram Malin