onsdag, december 31

Nytt år - nytt hus!

Jahapp. Några få timmar kvar av 2008 å vi blickar framåt mot ett nytt år och ett nytt hus!
LJUVLIGT!
Vi har sagt upp diverse abonnemang nu. Det är ju faktiskt tänkt att vi ska flytta in i mars.. Det börjar närma sig!

Igår var ett gäng grabbar å hjälpte oss med golvet på övervåningen.

Det var en kille som ni sett på bloggen här innan. Mr Novemberkåsan och Ränneslättloppet. Calle Bjerkert. Även känd som en kille som har bra blick för det här med lösningar. Vår andre Calle i gänget sa som så här: Vill ni röra om i tankarna ska ni bjuda ut Calle Bjerkert hit.. Så det gjorde vi. Vi lade till Olsson, Falk, Emma å Robban (Palmerska villan) och vips hade vi en lösning på hallen. TACK FÖR DET VÄNNER!

Grabbarna hjälpte oss alltså med golvet å det såg ut så här!




Talluddsjön har frusit till is och det utnyttjade våra grannar med barn och barnbarn och hund! Härligt!

Själv hade jag en supermysig dag med Calle å Annas flicka Meja medans pappa snickrade å mamma fixade grejer till kvällens nyårsfirande.
Vi busade givetvis på isen och testade även nya lekplatsen i Talludden som fick godkänt av Meja!
Nu ska vi strax bege oss hem till Calle, Anna å Meja för att fira in det nya året med dem och ett gäng till.
Jag önskar alla som läser bloggen välkomna åter 2009!
Året vi flyttar till Talluddavägen 7!
GOTT NYTT!
/Sandra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå sjuuuuukt fint ni ser ut att få det där med sjön! Är inte ett dugg avis, neeeeeej då.....;)

Men det var ju inte det jag skulle säga, men jag var bara tvungen... jag skulle ju önska er ett fantastiskt och härligt 2009!

Kram Malin

Maria sa...

Hej Sandra, jag vill önska dig en god fortsättning, och visst blir 2009 ert år;-)

Håller med Malva, ert läge ser ju hur härligt ut som helst och huset kommer att bli sååå fint. Har du lagt ut någon bild på planlösningen förresten? Måste kolla igenom din blogg igen.

Och ja jag vet, jag har fortfarande inte gett dig lite input på det här med belysning. Shame on me:-(

Kramar Maria