måndag, december 1

TACK!

Superbra input från er!

Beslag Design var företaget vi skulle köpa handtagen ifrån och det var alltså deras leverantör som konkat.
Men efter lite research har vi hittat handtagen på diverse webbshoppar så nu hoppas vi kunna skrapa ihop det antal vi behöver från olika ställen och på så sätt ändå få handtagen i rostfritt.
Håller som bäst på att maila för att säkerställa att handtagen verkligen finns i lager innan jag lägger order. Det var ditt inlägg Malin som fick mig att klura lite till:)

Idag har jag också beställt två duschväggar. Det blir vanliga runda i klarglas 90*90. Funderar på att göra nåt roligare med dem när vi satt dem på plats och ser hur hela badrummen blir.
Tror ni man kan sätta wallies på dem?

Igår var det julskyltning i Eksjö och vi tog en sväng på stan. Där hittade vi nästa års julpynt:))
Butiken SNYGGT hade en julskyltning som föll oss i smaken så var helt enkelt tvungna att fråga om den svarta stora julstjärnan.. Hon har bra smak Linda!!!
Jag fick lov att ta kort på hennes skyltning så när det är gjort ska jag visa er!
Det kommer bli såååå läckert i huset nästa jul!

En helt annan sak.. Det har förberetts för lyktstolpar ute i Talludden. Kanonbra. Förutom att de placerat en på vår tomt precis framför de stora fönstrena där vi har vår bästa utsikt mot sjön.
Skitkul att ha en stolpe där liksom! Kära mannen ringde kommunen idag för att fråga om det går att flytta den och påpeka att den är på vår tomt. Hoppas det går att lösa.
Vi har nämligen tänkt att ha en stenmur runt tomten och det skulle se lite småskumt ut om stenmuren placerades runt en stolpe;) Annars måste vi ju placera stenmuren längre in än den faktiska tomtgränsen och det känns ju så där..

Avslutar med Anders Timells fras. Tack för mig, hej.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas att du får tag i dina handtag nu! Visst är det bra med B-P.n (bloggpolare) särskilt Malin, hon är en hejare på att hjälpa till:)

Men va f-n, inte kan väl kommunen sätta stolpar på folks tomter hur som helst? Nej säg ifrån!

Mina ungar har inte utvecklats till några dryga ta-för-givet, otacksamma odågor, trots att jag "curlat" och försökt ge dem allt jag kan. Det är en nedrans balansgång det där med att man vill unna sina barn allt och lite till samtidigt som man inte vill göra dem en björntjänst genom att låta dem tro att allt i livet serveras på ett silverfat. Jag måste säga att mina tjejer har faktiskt utvecklats till artiga, tacksamma, förstående individer ändå. Tack och lov....så jo de är glada och tacksamma för mina kärleksfulla handlingar. De förstår att jag tycker att deras "barndom" gick så fort att jag inte riktigt hängde med;)

Du Sandra förresten...skynda dig att lägga ut bilder på den där skyltningen. Nu blev ju jag jättenyfiken på den!

Kramis kramis // Maria

Anonym sa...

Men vad kul att det fixar sig med handtagen!!! Vad glad jag blir för er skull! Det kommer ju bli sååå snyggt!

Och ABSOLUT - ni ska ju defenitivt inte gå med på att kommunen sätter upp en stolpe på er tomt!! Vilka fräckisar!

Jag är ju också en nyfiken typ... så skynda dig att lägga ut bilden på skyltningen nu!

Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Tack så mkt för din värmande & stärkande ord!

Vad härligt ni kommer ha det när ert hus är färdigt! För 1,5år sen bodde jag i närheten av dig; Tranås, läste till konstinramare där så man blir lite nostalgisk!