tisdag, december 9

Shoes

För dem av er som inte vet så är jag ägare av tokmånga skor. Ok, inte så många som Pernilla Wahlgren som har följande skogarderob:


Men för en vanlig dödlig har jag många och enligt min sambo för många.
Iaf så funderar jag mycket på förvaringen av dessa dyrgripar i vår kommande walk in closet.
Har tittat lite på nätet och hittat följande.

Pejl skoförvaring.

Bygg en kedja av Pejl skoförvaring på väggen - så lång som du själv behöver och har plats för! Finns i sju färger. 69:- styck.




Elfa har detta att erbjuda och vad det kostar vet jag inte.

Ellos ligger som favorit än så länge för det verkar som att man får plats med många skor på ett smidigt sätt. 449:-


Har givetvis tittat på IKEA också men har ingen favvis där direkt.
Det viktigaste för mig är att det får plats många skor på liten yta och att de inte handlar om att stapla för så har jag det nu. Skorna ligger i sina originalkartonger med en klisterlapp på där jag skrivit vad det är för skor. Tar mycket plats och är osmidigt.
Mina stövlar kommer jag nog ändå behålla i sina kartonger även i fortsättningen men övriga pjucks funkar ju att ha som ovan.
Har ni andra förslag så mottages dessa tacksamt!
För att ni ska förstå mina skors värde för mig så kan jag berätta om när det brann i huset jag bodde i. Då ringde en vaktmästare och sa att han hade möjlighet att gå in i lägenheten och ta med sig grejer och vad ville jag då att detta skulle vara. Mitt svar: mina fotoalbum och mina skor...


9 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för bra tips på skoförvaring! Detta är ett projekt för mig också.

//Charlotta.

Anonym sa...

Vilka bra tips på skoförvaring! Nu är inte jag någon skofantast i din eller Pernilla Wahlgrens klass... men det är ju ändå schysst att kunna se vad man har för skor och inte bara en trist skohög där alla skor har en tendens att bli platta och tråkiga... Gillar hängaren från Elfa där man ser skorna framifrån, ser lyxigt och snyggt ut!

Ett stort TACK för din gulliga kommentar! Det värmer så gott att veta att jag har er cybervänner där ute som bryr sig och tänker på en ibland! Visst är det märkligt?! Vänner som gör så gott i själen, men som man aldrig träffat IRL... Det spelar ingen roll, jag är himla glad att jag har er! TACK för att du finns!

Kram Malin

Maria sa...

Ha ha, att du var en skofetischist var inte direkt det första jag tänkte på när jag började bli "du" med dej;-)

Jag har "lagom" många skor. Tillräckligt många för att tycka att det är svårt att förvara dem. Tycker att IKEAS skoboxar är superbra. De är stapelbara, tar liten plats och har fönster framtill så att man ser vilka dojjor de rymmer. Man behöver INTE ta ner hela stapeln om man ska åt ett par längre ner. Skitbra!

Dina lösningar ser bra ut.

Kramar Maria

Jorma sa...

Jädrans så många dojjor! Den där lösningen från Ellos verkar ju klart bäst. Hoppas allt är bra hos er!
Kramar

Anonym sa...

Tack gulliga för grattishälsningen!!

Ha det gott!
Kram Malin

Anonym sa...

Det från Elfa kostar 90 kr/st.
Ha en bra kväll,
//Joanna

Palmerska villan sa...

jo han heter kochakpour, det är nog han som budade på vårt hus med oss till sist hoppade av. Mer vet jag inte.. men sett hans ritningar på huset. Vi får väl se..
hur går det för er? kommer ni någonstans=? har inte sett någon på ett tag där..
snart kan jag vara i Talludden jämt, när man är "ledig"..

Anonym sa...

Dear Sandra

Du kanske kunde göra enligt min mans principer.
Ett nytt par in då ska banne mig ett par ut.
Mattias patentlösning på håll garderoben nere!

Kram Malin

Anonym sa...

Jösses! Vad SkA hon med så många till Pernilla? Nog för att man behöver lite olika färger när man är artist, men hon har ju typ hur många som helst i rött och svart?... Jag har också en del.. (kolla under "mode") men verkligen inte Så många. Och värde? tja.. NäR jag hittar min storlek (44) som jag tycker om, då blir de ganska värdefulla just för att de är svåra att få tag på! *ler*