fredag, november 28

Hjälp mig bestämma!!!

Vi har bra smak tydligen! Handtagen vi har valt till köket valde även Roomservice när de gjorde om hemma hos Anna Lindberg. Synd bara att leverantören av dessa handtag har gått i konken... Linda på Tibrokök ringde precis och meddelade att vi inte kan få dessa handtag just av den anledningen. En hel radda svordomar kom från mig kan jag säga..Vi får välja några andra nu istället. HÄLLVÄTTE!

Här är det handtaget vi ville ha i rostfritt men som vi nu inte kan få. På skåpen är de utskurna som på bilden. På lådorna utskurna i mitten:




Nu till er uppgift kära läsare.
Med hjärta och själ ber jag er rösta!
Here are the nominees.
1. Aluminium. Endast utskurna i mitten.


2. Likadana som de rostfria vi ville men inte fick ha fast i krom. Utskurna i mitten på lådor, på skåp nertill.


En bild på både rostfria som vi ville ha och på krom som vi nu funderar på.


Tänk på att vi har valt rostfritt gällande alla vitvaror. Kommer handtagen se lustiga ut till det om vi väljer annat material eller ska vi helt byta handtag?
Köket i övrigt är ju vitt. Alla luckor osv.

Mosaiken mellan bänkskivan och skåpen kommer vara svart.


Laminaten vi valt.
What say ye?

12 kommentarer:

jennys hus sa...

nej vad synd att ni inte fick de handtag som ni valt. man blir så arg när man bestämt sig och gillar dom och så blir det inte så.
De var snygga som tusan!!

Jag själv hade nog kört på rostfria också.
Kram/jenny

Anonym sa...

Åh sånt där kan man ju bli tokig på.
Det är inte så att ni kan köpa dem från konkursboet?
Annars hade jag kört på de i krom.
Puss å ha en mysig första advent!
Kram Syrran

Anonym sa...

Kör på de första, de i rostfritt! Tänk på alla tummar och liknande som lämnar avtryk på kromet... Hade jag inte pallat med.

Vimsingen sa...

Jag gillar tvåan bäst!
/Vimsingen

Anonym sa...

Då menar jag de i alu! För de ser matta ut???

Maria sa...

Vad trist att det blir så när du visste vad du ville ha. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var svårast att välja just handtag. Höll på in i det längsta och hade fruktansvärd ångest när jag väl bestämt mig...Nu är jag jättenöjd förvisso men blä vad jobbigt med alla val.

Nu ska alltså jag min velpanna som gillar allt hjälpa dig tycker du....jag tror jag tycker bäst om nummer två, men det är svårt att se om de passar med det rostfria. Fast jo det kommer de att göra.

Hoppas du väljer något du blir nöjd med tillslut. Avundas dej inte, men jag stöttar och hejjar på!

Kramelikram Maria

Anonym sa...

Jag skulle nog köra på dem i aluminium, för de i krom blir det en hel del tassavtryck på. Om du inte ska byta tanke helt och köra på en annan modell i rostfritt? Men jag förstår att det är svårt att byta tanke när man väl fått en...

Anonym sa...

Vilka läckra beslag du har hittat! Om jag vore du skulle jag undersöka lite mer om det kan finnas något företag som kan ha de beslag som du vill ha. Jag gick in på BeslagDesign (.se) och kollade och om din modell heter Laia 0156 så har de i alla fall bilder ute på den även i rostfritt. Nu hade de stängt när jag ringde, men ring dit på stört på måndagmorgon 0431-78480 och hör om de har några kvar!

Om du nu ändå inte får tag i dina beslag skulle jag gå på de i aluminium. Den andra modellen var ju superläcker, men även jag tror att det blir drygt att torka av tumavtryck från de kromade...

Ha det gott och lycka till!
Kram

Familjen Eriksson sa...

Jag håller med Malva-Malin!
Och eftersom hon skrev det så bra så skriver inte jag det igen utan kör lite ordbajseri istället så att inte kommentaren ser så fjuttig ut... ;)

Annars så måste jag tycka att de ni valt från början var snyggast!

Kram
Maria

Palmerska villan sa...

aluminium är nog snyggast!
tråkigt när man väl har bestämt sig. Då är det svårt att hitta något som är lika bra!
Fint golv.. har ni det i hela huset?

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Jag röstar oxå på alu!

Trevlig fortsättning på helgen!

//Charlotta.

Maria sa...

Hej igen, jag ser nu att jag "röstat" på fel handtag. Jag tycker ju som de flesta andra bäst om den första...alltså den andra bilden för den första är ju handtagen som du ville ha och inte fick...inte för att jag kanske tror att du blir klokare av det, men ändå.

Adventskram till dig;)