fredag, februari 6

I can see clearly now..

Hej hej!

Idag är det fredag. Imorgon börjar cirkus Melodifestival å jag har aldrig brytt mig så lite..
Nu sitter några läsare därute som känner mig väl å läser meningen en extra gång. Ursäkta?
Bryr sig inte om.. Sandra? Nää, jag läser fel?!
Alltså, det känns inte som att jag ens måste se alla deltävlingar. Kanske för att husbygget upptar alla mina tankar nu eller kanske för att det inte är så hypat i år.
Hur upplever ni andra det?

Det jag däremot ser fram emot är söndag! TAPETER, TAPETER, TAPETER.
Jag har en ganska klar bild i min överhettade hjärna om hur det ska bli. Återstår att se om tankarna blir verklighet eller om jag är helt ute å cyklar. DG har kommit med en del av förslagen å några är helt mina tokiga förslag.
  • Svart från Bolagret i kontoret på en lite mindre vägg. Sandbergs Vera & Verner i sovrummet. Familjen Göransson har också valt den. Kika här.
  • Ngn brunaktig fond med mönster i gästrummet från Boråstapeter. Wallsticker i "sovrumshallen" på en vägg.
  • Röda detaljer i entrén - skjutdörr, stol å kanske nåt mer. Wallsticker {känn dig som hemma} på ena väggen i entrén.
  • En hemlis på gigantväggen som jag inte vågar säga här för då kommer medelålderstanterna i omgivningen (som i serien jag visade) trilla av pinn å förmana i en månad framöver. Så ni som är invigda får hålla det inom er tills hemlisen är avslöjad.
  • En av köksväggarna vill jag tapetsera med en tapet från Bolagret som är svart, vit å orange.
  • I vardagsrummet skulle det sitta fint med ngn sober vit tapet på några av väggarna så att det inte känns så hårt å platt.
  • I soffdelen av vardagsrummet vill jag inte ha tapet alls men istället göra det färgglatt med kuddar, matta å gardiner å kanske nån tavla eller så på väggen ovanför soffan. Förslag?

Den älskade Talluddatapeten kommer nog finnas med på ett hörn genom en variant av Bestå som vi funderar på att ha som vitrinskåp. Ni får se så småningom.

Så på söndag ska vi ta med tapetprover, experter & tyckare samt tumstock till Talluddavägen 7 för att ta några slags beslut. Wish me luck! Å det bästa av allt. Blir det skitfult kan man alltid tapetsera om..

/Sandra

5 kommentarer:

Harry sa...

Åhh lycka till på söndag med tapetvalet. Det är roligt men ändå lite småjobbigt när man ska ta alla beslut. Själv har jag bara ett sovrum och min walkin closet som ska ha tapeter. Jag tror det kommer bli jätte snyggt!

Lycka till!

Jenny sa...

Snygga tapeter! Själv kommer jag nog att krypa ner i soffhörnet i morgon och titta på melodifestivalen;) Ha en trevlig helg.

Anonym sa...

Jag har faktiskt beställt sänggaveln på ellos.se. Där finns det även bilder. Säg bara till om du vill se fler, så får jag skicka ngr. Lampan över köksbordet har jag köpt på Bolagret & lampan i vardagsrummet är köpt på chili. Nä, mattan i hallen är inte köpt på EKO, vi sket i att beställa en ny efter de tabbat sig så, utan den mattan är köpt på Shape.
Mattan i hallen, är det din EKO-matta?

//Maria

Palmerska villan sa...

jo jobbigt med tapeter.. jag jobbar hellre på att få en och samma färgton igenom hela huset för att inte kanske trötta så lätt..:)

Anonym sa...

Visst är det jobbigt och roligt att välja tapeter... Mitt råd till dig är att ta det luuuuugnt. Gärna flytta in först och tänka till en gång till. Jag valde bara tre fondväggar i vårt hus tills vidare och resten vitt och det är jag glad för idag. Det är så mycket val ändå...

Jag blir grymt nyfiken åt den där hemlisen som gör att medelålderstanterna får nå't att snacka om.... Hmmm. Jag får väl räkna mig till en medelålderstant så vi får väl se om jag dör när du visar upp denna hemlis :-)

Lycka till med alla val!

//Charlotta.