tisdag, februari 24

Lamell, rullgardin å skjutdörrar igen..

First of all!
Thank God I'm not a princess. Fatta vad jobbigt att få Dick godkänd av regeringen. Å behöva vänta halva livet på än det ena godkännandet än det andra. Ska bli kul att se denna cirkus nu. Tror hon kommer bli en finfin brud, Vickan. Undrar jag om hon får bestämma nåt själv.

Nu till det andra som rubriken skvallrade om. Igår kom det ett reklamblad med posten från Jysk. Brukar aldrig läsa dem. Men det gjorde jag igår. Å hittade detta:


Rullgardin till vårt sovrum kanske?


Rullgardin till gästrum?


Lameller till vardagsrummet.

Allt detta var till rimliga priser. Så nu ska vi åka å titta på det tillsammans efter att ha mätt ordentligt;) För första gången har vi hittat något som faktiskt är prisvärt. Sen är det ju ett stort frågetecken gällande kvalité men det får vi väl se live.


Skjutdörrsproblemet. Jo ser ni. På IKEA finns den här. Pax Malm 1990:- Som hittat. Så nu verkar det bli den istället för Lumi närmre 8000:-

Mer saker som vi behöver är handdukshållare, till båda badrummen. Å ngt till badlakan. Samt för toarullen. Tips å tankar? Vad har ni andra där hemma? Jag funderar på att ha ngt som står fritt gällande toarullen.

Ha en fin fettotisdag!

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vi bygger mellan Kumla och Örebro.. ungefär vid Mariebergs köpcentrum om du vet vart det ligger?!
Nej vi tävlar inte med Nenya..Roligt med rottisar eller hundar överhuvudtaget. Ni har ingen hund?
Har din syster tik eller hane?
Vi kommer nog att kunna flytta in i maj eller början av juni... LÄNGTAR!!!
Vad har ni för hus?

Maria - Villa Krutbruket sa...

Aha små valpar, ja du hur kan man motstå dessa?!
Så duktig i tävling, vad häftigt!
Spansk vattenhund har en vän till mig, en mkt trevlig hund! och fin!
Vimmerbyhus, är jag inte så hemma med..måste gå in på deras hemsida och kika...
Oj,oj så snart inflytt. ROLIGT!!!! Hur mkt planerar ni nu då? hehehe för fulla muggar kan jag tänka mig..
Ha en trevlig kväll.. Kram Maria

Paulina sa...

Ohhh nice med prisvärda rullgardiner och lameller, tack för tipset. Måste åka och titta på det. Ligger ju lite långt fram i tiden för oss men man kan ju iaf hålla ögonen öppna.
/Paulina

Palmerska villan sa...

kalasbra tips.. ska kolla det också..

Anonym sa...

Hej!

Jo, jag hade också en riktig trevlig fetto-tisdag. Två semlor blev det...

Fina gardiner du har hittat. Själv är jag sjukligt tveksam till Jysk, ofta blir det ju dyrare i längden om man måste byta efter något år pga dålig kvalitet. Men vet vet. Det kanske är kanon-bra!

IKEAs skjutdörrar är säkert precis lika bra som Lumis, tror jag.

Jag håller också på att leta efter toalettpappershållare och handdukshängare. Jag gjorde en liten marknadsundersökning om krokar och papperhållare för ett tag sedan som du hittar på http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#post287 och http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#post249 , fast vi har fortfarande inte bestämt oss....

Ha det så bra!

//Charlotta.

Ina sa...

Tack för tipset.. skall åka och titta för vissa av våra rum är ju i det där stadiet....
//ina

Pernilla sa...

Shit, den där svarta var ju snygg. Jysk säger du. Där ser man. :) Lameller kommer vi nog också behöva men jag har hört att det är bättre att stoppa solen utifrån. Om det är solskyddet ni vill åt. Då är det väl markis som gäller. Det är ju billigt, har jag hört. :)