onsdag, februari 4

Inredningshjälp

Ikväll ska vi till finaste Barbamamman, Barbapappan och lilla Mira. Barbamamman är jättebra på det här med inredning, färger och former. Hon ska få hjälpa oss med att hitta en röd tråd genom huset.

Ni som bygger vet hur svårt det kan vara att få ner känslan man vill framkalla i ord och verklighet. Därför känns det superbra att komma vidare och få feedback på allt som surrar där uppe.


Vi har med oss tapetprovet och Barbamamman har fått massa bilder på mail med lampor, tapeter, kakel, skjutdörrar å massa annat för att få grepp om hur vi vill ha det. Barbapappan är också väldigt bra på att komma på smarta saker som man själv inte alls har tänkt på.


Jag ser verkligen fram emot detta å naturligtvis att få snusa på fina Mira!






Dick ska å träffar snickarna å målarna i eftermiddag. Då ska han förklara hur vi tänker oss badrummen, färger å annat. Vi har ju bestämt på ett ungefär på vilka väggar vi vill ha tapeter å inte. Badrummen är ju klara, allt kakel är köpt.
Nu börjar det likna nåt å vi ser mer och mer hur huset tar form till något greppbart.

Igår kollade jag upp allt med telefoni, bredband och TV så det är också under kontroll.
Tack Kjell å Annelie på Eksjö Elit!

Om jag har längtat innan så längtar jag gigantiskt mycket nu! Det sista jag tänker på när jag somnar är huset å gissa vad det första jag tänker på när jag vaknar är..

Ser fram emot söndag när vi ska fika med grannarna på Palmerska också.
Vi fixar fika å kommer förbi Emma så kan vi gå ner till oss sen på rundvandring.

Kram på er alla bloggpolare, läsare, nära å kära, grannar, mamma å pappa i ett varmt Vietnam å Eskil som säkert nosar på skärmen:)

/Sandra

5 kommentarer:

Palmerska villan sa...

Snuffsa på min bebis! Nä fy!
Jasså det var hon som var inredningsresursen.:)
Jo det blir bra med fikan...ses

Anonym sa...

Eskil ger en kram i pausen att försöka fånga fåglar genom fönsterrutan.

Anonym sa...

Svårt att släppa tankarna på något annat än huset, men nu är det bara 38 dagar kvar!

Vera kan starkt rekomenderas, blev jätte fint!

Kram/Anna

Palmerska villan sa...

fick du några bra tips?

Anonym sa...

En varm halsning fran mor o far som inte vill vara utan din blogg nu nar det nastan ar klart och vi inte kan komma och kolla i Eksjo. Pussar o Kramar