måndag, februari 9

Skjutdörrar, tapeter å kakel

Hej vänner!

I helgen var vi i Tallis med JoKo å RiRu å Mira samt våra kära grannar från Palmerska Villan, Emma å Robban. Vi fikade lite först å gjorde planer för vad som ska finnas i Emma å Robbans rum med stooooooooooora glasfönster mot sjön. Känns som att vi enades om en stång iaf:)

Sen gick vi ner till oss å skulle klura ut tapeterna. Efter goda råd från systrarna Larsson å lite traditionell röstning kom vi fram till bra beslut. Nu börjar målarna med spackling å sen ska här tapetseras:) Ska ta kort så ni får se.

Det blir tapeter från Sandberg, InTrade, Bolagret och Boråstapeter.

Nu till det jag vill ha tips om. I vår entré ska vi ha ett par skjutdörrar. Jag har tittat å letat men inte hittat något som är fint och prisvärt. Det är bara dörrarna vi vill ha, inte en hel garderob.
Så go' vänner. Vad har ni för nåt hos er och var har ni köpt det?
Jag vill inte ha skjutdörrar i trä för det passar inte riktigt just här.

Angående kakel å klinkers så var det dax att bestämma i vilket mönster vi ville ha det och färg på fog. Ja, mycket ska man bestämma när man bygger hus!

/Sandra

11 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!

http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/garderober/ tycker jag är rätt ok. Annars har Lumi/Elfa en del snyggt. Vi har Lumi, och de har alltid funkat bra.

Palmerska villan sa...

Stång??

Varsågod det var så lite så!

Anonym sa...

Hej!

Betr. skjutdörrar så kan jag rekommendera Elfa (www.elfa.com). Vi har satt skjutdörrar i vår entré. Vi valde spegelglas - man vi ju kunna kolla hur man ser ut innan man sticker ut... Sedan tänkte vi fixa egen inredning, men det visade sig att det bästa var att köra Elfas inredning också. Massor att välja på och väldigt flexibelt...

Jag visar vår hall i ett inlägg inom kort.

Ha en bra tisdag!

//Charlotta.

Catharina sa...

Apropå kakelfogar har jag hört att man ska ta en nyans mörkare än vad man tänkt sig - för att det inte ska se smutsigt ut. Hos oss har vi inte valt själva, men vi hade varit glada om de som en gång valde hade valt en fog som var ett snäpp mörkare eftersom de nu bara ser tok-smutsiga ut tills man skrubbar med såpa...

Vilken fin blogg du har förresten, jag hittade hit från skrivarmammas.

Anonym sa...

Mors, mors!

Jasså, koll på auktioner säger du... hm, ska kolla lite på hennes sida och se vad hon hittar då;) Jag var nyss in och kollade faktiskt och det var ju en hiskeligt ful toalettstol hon hade hittat... fy vale!

Hoppas ni hittar någon bra lösning på skjutdörrar, jag har tyvärr inget bra tips där...

Ha det gött!
Mors och kram Malin

Robban sa...

Vi har dörrblad och pocket-karmar från Dooria. Det är ett smart sätt att dölja dörrbladen utan att väggarna behöver byggas tjockare.

Robert och Maria
www.husihelvete.se

Paulina sa...

Gud vilken bra blogg du har, massa bilder och bra förklaringar. Ni kommer verkligen att få ett fint hus :)

Har tittat på ert kök o det kommer ju att bli kanon. Jag håller verkligen med dig om alla beslut som ska fattas, man får väl säga att vi lär oss att ta beslut under denna period!
/Paulina

Anonym sa...

Från Joanna.
Lundbergs har jättefina nyheter i sitt sortiment med skjutdörrar och rumsavdelare. Till mindre än halva priset jämfört med Elfa/Lumi.
www.lundbergs.com eller besök Materialmannen i Ekjö för en liten utställning.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Vi har också dörrar från Lumi i vår lägenhet. I hallen har vi vitt glas på två dörrar och en spegel.

Olivia sa...

Fin blogg du har! Nu måste jag ju bara titta in igen :D

Palmerska villan sa...

jag tror att det är eco tapeter, flora de mesta. Jo det tackar vi för att du tror att vi kommer in till 1 april. Nu ska vi ut och börja lägga golvet. vitvarorna är ännu bara på offert hos de flesta i närheten och ännu inte klart. Men det är ju ingen brådska! Vi ska ju ha kök först.. det ska vi beställa snart.