onsdag, mars 4

Don't stop the music

Sticker emellan med lite musik. För mig är musik en stor stor del av livet. Musik kan få mig på bättre humör på en sekund! Eftersom jag är danstjej är musik något att röra sig till också. Jag brukar skoja å säga att jag ser bilder i huvudet när jag hör musik. Då ser jag en scen, kläder, koreografi, tjejer/killar, balett eller street osv. Det sker automatiskt och jag tror många dansare har samma "talang".. Så jag kan säga att jag ser fram emot att dansa runt i vardagsrummet i Talludden. Precis där är de stora fönstrena så ni som går förbi kommer få lite olika typer av föreställningar då och då;))


Vi är häxor! Josse, jag å Nea.

Det är ju den stora musiktävlingen i Sverige nu. Jag följer den lite lagom i år.
Här är mina favoriter. Sarah har en underbar låt och på slutet när hon tar i ordentligt och hennes röst raspar så njuter jag! Jag gillar verkligen henne. Tjejen med rösten och fötterna på jorden! Måns har en utstrålning å ett sug som gör att han kryper ut ur teven och framträdandet är hemma i mitt vardagsrum å inte på nån stor arena. Han har verkligen DET å en låt som fastnar. Vilka är era favvisar?








5 kommentarer:

Maria sa...

Halloj där,

sitter och letar efter din planlösning.... det är något med mig och planlösningar. Jag kan sitta och glo på dem och ändra och drömma i evigheter trots att jag redan är "färdig" med mitt;)

Kom på att jag inte kommer ihåg om jag sett din än??? Har du lagt upp den??? Om inte Kan du inte göra det... eller tala om vart jag finner den.

Jag är nyfiken serru;)

Kram Maria

Maria sa...

Vadå får inte????

Alla andra lägger ut dem!

Hmmmm, maila mig gärna den då.

www. mitt förnamn.rodriguez(snabela)mitt företagsnamn i ett ord. (du vet den heliga och mitt förnamn)PUNKT se

Nyfiken får du vara till ikväll;-)

Tjing

Anonym sa...

Skönt att ha något annat att lägga tankarna på än huset alla gånger, även om man trillar dit jämt!

Kameran får jag återkomma med vad det är för en rackare, vet att det är en Canon - digital systemkamera men inte modellen. Men vi inhandlade den för ca 5 år sedan (när vi fick våran bus David), lite otymplig men väldans bra!

Bara 9 dagar kvar!

Kram
//Anna

Anonym sa...

Hallå där!
Länge sedan jag kommenterade här sist känns det som, men jag har varit i något mentalt "viloläge" eller något sånt...;)

För mig finns det bara EN vinnare i årets melodifestival (jag är egentligen ingen stor musiclover men Melodifestivalen slipper man ju liksom inte undan än då...)och det är Månsan. Zelmerlöv, alltså. Bästa framträdandet och schysst låt. Japp, han ska jag ringa på.

Och nu är det bara en dryg vecka kvar. EN VECKA! Jeeesus! Vilken känsla det kommer att vara när du får krama om alla där hemma efter att ha kommit hemm från Italienresan. Blir nog en speciell kväll och det är väl fint att din vän är med dig och att ni delar den här dagen på ett speciellt sätt.

Ha det gott!
Kram Malin

Anonym sa...

Hej!

Håller med Malvis. Måns "mums-mums" Zelmerlöv är bäst. EMD hade också en sång som satte sig som klister. Det blir spännande att se vem som vinner till slut.

Nu är det väl värsta nedräkningen för dig och jag kan tänka mig att lever bland flyttlådor och bara lääängtar till dagen D?

Ha så gott så länge!

//Charlotta.