måndag, mars 2

Nu är det fanimej nära

Kära Maria sa det så bra!

"Du Sandra...... nu är det fanimej nära!!!! (till er flytt)Spännande;-)"

Det är ju faktiskt sant. Den 13 mars närmar sig.
Dagen D. Men för mig finns det en annan historia bakom dagen fredagen den 13 mars.

När min sambo först berättade att det var det datumet vi skulle slutbesiktiga huset och flytta in sa jag tvärnej. Det går inte. Fredagen den 13 mars 1998 blev en av mina närmaste vänner en ängel. Så den dagen är för evigt struken ur min kalender. Å nu skulle vi flytta in i huset, vår dröm, detta hemska datum. Det blev kaos i min hjärna och panik i mitt hjärta.

Jag ringde och pratade med mamma och hon reagerade likadant.

Dick och jag pratade om detta en del och tillsammans bestämde vi att vi behåller datumet.
Min fina Jenny som jag saknat och sörjt i tio år skulle få vara delaktig i en av de viktigaste dagarna i mitt liv. Fredagen den 13 mars skulle bli en dag att minnas. En dag fylld med glädje och förväntan. Så fick det bli.

Fredagen den 13 mars 2009 blir starten på ett nytt liv för mig. Å min alldeles egna ängel är med!
Jag glömmer aldrig dig!


Lova att du aldrig glömmer bort mig!
Och du stannar en stund
Och du stannar en stund
Och låter mig försiktigt blomma ut
En liten sekund,
En kyss mot din mun som en natt drar sig mot dag...
Lova att du aldrig glömmer bort mig
Lova att du aldrig glömmer bort mig
Lova att du aldrig glömmer bort mig
Jag glömmer aldrig dig...
Du, snön har smält bort
Snön har smält bort
Och himlen är blå och gräset det gror...
Och stora blir små
Och liten blir stor
Som om allt bara gick runt...
Lova att du aldrig glömmer bort mig
Lova att du aldrig glömmer bort mig
Lova att du aldrig glömmer bort mig
Jag glömmer aldrig dig!

Gyllene Tider - Jennys favoriter...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag förstår att denna dag är mycket jobbig minnesdag för dig.
Bara det faktum att det är fredagen den 13:e skulle väl vara nog för att känna sig lite obehaglig för detta inflyttningsdatum.... Men jag tror faktiskt att du är själv är inne på att vända det tråkiga till något positivt. Jag tror att din vän sitter där uppe på något moln och gör vågen för dig den 13:e. Livet måste gå vidare och vi måste ta tillvara alla glädjeämnen varje dag.

Njut nu av nedräkningen. Det är härligt pirriga dagar inför dagen D - och sedan blir det ÄNNU ROLIGARE. Jag lovar!

Kram //Charlotta.

All is pretty sa...

Jag förstår att det var svårt för dig att bestämma om ni skulle behålla datumet eller inte men tror helt klart att du gjorde helt rätt i att behålla det och låta det vara starten på något nytt! Fin text, som verkligen berörde!

Pernilla sa...

Usch, jag blev alldeles rörd, nu trillar tårarna. Jag tror att Jenny är glad att den hemska dagen får bli till något fint istället. Hon hejar nog på, från sitt hörn i världen. Stor kram till dig!!!

Anonym sa...

Hej hjärtat mitt!
Älskar dig av hela mitt hjärta och jag vet att Jenny sitter på ett moln och ler mot dig(er).
Kommer och vara med dig denna dag så vi kan gå ut och säga till Jenny titta vilket fint hus vi har. Jag att hon alltid har en särskild plats i ditt (vårat) hjärta.
Kramar Moruta

Maria sa...

Hej Sandra,

min spontana känsla när jag läste ditt inlägg var precis som de övrigas här ovan.

Trots att det är en svår dag för dig, tror jag att nu fick du en fin chans till att vända något trist till något fint. Utan att ha känt din vän så tror jag att hon sitter på sitt moln och flaxar lite extra med sina änglavingar nu av glädje och lycka för din/er skull.

På något sätt kanske det är meningen att det skulle vara så? Att ni fick just det datumet.

KOm ihåg det jag skrev till dig i början... rätt var det är är även du framme vid målet och då...DÅ ska du se vad roligt, pirrigt, underbar känslan är! Den känslan får du nu dessutom dela med din vän om än på ett alldeles speciellt vis:)

Många kramar // Maria