måndag, mars 16

Iskallt!

Sitter nu i vårt kontor å skriver snabbt som attan för det är iskallt.


Snygg vägg i kontoret!

Det visade sig nämligen att vår värmepump från IVT hade fel på kretskortet. Så idag ska det komma nån snubbe å fixa det. Så det eldas friskt i kaminen kan jag tala om.


Ni undrar nog hur det känns nu?
Det känns overkligt. Å samtidigt som att vi bott här hela livet. För vi har ju levt med det här projektet så länge nu. Valt alla saker, ändrat på planlösningen, klurat på placering av badkar och diskmaskin osv. Så på nåt skumt sätt känns det så självklart å givet. Det här är ju VÅRT hus. Jag trivs så oerhört bra. Å för varje sekund som går så blir jag mer och mer nöjd. För att sammanfatta det med ett ord, det känns HEMMA.

Helgen som gått har varit intensiv. Vi har städat ur gamla lägenheten å försökt packa upp så gott det går. Men det är svårt. Man vet inte riktigt hur man vill ha det. Det blir nog en del att flytta om sen. Vi har också läst en hel hög instruktionsböcker. Vi lyckades förstå oss på dem för vi har både diskat och tvättat.



Har klurat ut hur induktionshällen funkar!

En del vänner har besökt oss. I lördags hade vi schlagermys med grannarna från Palmerska Villan å även familjen Korgblom. Sötaste Mira fick syn på zebran å gallskrek;)
Våra andra grannar, Karlssons å Sundblads var här med en blomma. Vi blev väldigt glada å rörda att bli välkomnade hit till "deras" Talludden.


Nya soffan invigs! Vi hade svårt att bestämma bästa låten. Vi trodde på Malena men gillade många låtar!


Moster Emma å Mira.

Igår hade vi Mia +bejbin i magen å Pinnen här. Ingen Zlatan denna gången. Även Korgbloms kom igen å frågade oss en väldigt speciell fråga som vi med glädje sa ja till! Fler viktiga frågor ställdes under helgen men jag återkommer till dem i slutet på veckan när vi fått klarhet.

Jag vill än en gång tacka alla som varit med oss i tankarna, på bloggarna och i verkligheten. Det värmer mitt hjärta så otroligt mycket. Ett speciellt tack till mina jobbarkompisar i Tranås å ute i Europa som fått tycka till på många saker under resans gång.
Eller som min fina au pair mamma Caroline skrev när hon fick se bilden jag har som topbanner; If that is your view I will kill you!

Caroline - don't kill me, come visit;)



En tråkig sak dock är att jag sedan i lördags varit krasslig. Feber, hosta, däbbt i näsan å ont i kroppen. Men det finns piller för det mesta. Jag knaprar på och fortsätter packa upp å ar små pauser då och då. Hoppas det ger med sig snart så man kan njuta både med kropp å själ.

Kram från Talludden

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!

Hoppas att ni har haft en bra helg, att du inte har ont någonstans efter allt bärande, att du inte ramlat ner från några stegar eller dylikt, att värmeproblemet löser sig snart och att du känner dig störtlycklig i ditt nya hem;)

Anonym sa...

Vilken lycka det måste vara att äntligen flyttat in i det nya fina huset!!!
När vädret blivit lite bättre så tar jag nog en promenad förbi o säger hej!
Krya på dig...
Kram

Anonym sa...

Ohhhh, jag har BRÅTTOM - men jag var bara tvungen att titta in en snabbis! Härligt det låter - HEMMA - precis som det ska vara!

Attans vad snygg tapet!!!!

Kilar vidare!!
Kram Malin

Anonym sa...

Ser fint ut vänner, kommer förbi snart...

Maria sa...

Grattis!!!

Idag firar vi att ni bott i huset en vecka eller:)

Hoppas din förkylning har gett med sig och att du endast har feberyrsel pga att lyckoruset fortfarande sitter i.

Ha en riktigt najsig andra helg i huset!

Kram Maria