tisdag, mars 24

I love it

Jag älskar huset. Det är ljuvligt. Det är hemma å det är bara så fantastiskt att bo där.
Jag njuter av allt. Av utsikten, av alla maskiner, av den underbara duschen, listan kan göras lång.
Vi säger till varandra ideligen att vi älskar vårt hus. Vårt hem. Vår framtid.

Ni som har en liten bit kvar till målet, det är SÅ värt allt slit. Alla val, all ångest, alla sömnlösa nätter för att ta ett viktigt beslut. Jag är otroligt glad att vi verkligen lade ner så mkt tid på att hitta den perfekta lösningen för OSS. Å att jag lade så mkt tid på att kika runt på andras bloggar, webbshoppar osv. Det är detaljerna som jag är mest nöjd med.
Planlösningen är också super!

Nu har vi det roliga framför oss. Att få till smågrejerna. Vi har en lång lång lista med saker vi ska köpa så småningom. När vi har råd, tid och ork. En sak i taget.
Om detta kommer jag blogga framöver. Mycket inredning alltså. Mycket trädgård blir det nog också.

Nu börjar en annan resa. Huset står klart och nu ska vi göra det personligt och vårt.
Hoppas ni vill fortsätta åka med:)

10 kommentarer:

Jenny sa...

ska bli jättekul att följa;) Så kul att ni är så nöjda!

1+2-barnsmamma Carola sa...

Den resan följer jag gärna med på, även om vi inte bygger hus. Älskar inredning, men har varken tid eller ork som jag önskar nu. Det kommer nog någon gång.
Ni bor fantastiskt vackert och verkar ha en härlig stil.

Anonym sa...

Hej
Visst är det värt allt slit när man väl bor i sitt hus.
Håller med dig.Vi går också omkring och njuter av hur bra allt blev.Härligt.
Ha det nu så bra i ert fina hus och bara njuuut.....

Kram Helena

Hanna sa...

Tack för titten!
Så fint du har det!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Pernilla sa...

Såklart vi åker med!!! Lätt!

Familjen Eriksson sa...

Hejsan!!!
Det här var nästan lite läskigt. Precis när du kommenterade hos mig var jag inne på din blogg och tänkte kommentera. MEN eftersom jag satt på jobbet bestämde jag mig för att vänta till ikväll.

Visst är det en nästan fånig lyckokänsla man har när man flyttar in. Vi gick också runt och bara var lyckliga över att vi fått till det så precis som vi ville ha det.

Det ska bli kul att se lite fler bilder när ni "boat" in er mer. Det kan ta ett tag att hitta det där riktigt bra ställena för tavlor och pynt.

KRAM!
Maria

Anonym sa...

Det är klart man hänger med;) Och så himla kul att höra att ni är så nöjda och kära i ert hus! Precis som det ska va´!

Ha det gott nu och fortsätt njuuuuta!
Kram Malin

Palmerska villan sa...

Klart att vi fortsätta följa din resa igenom inredningsträsket också.. hehe

Anonym sa...

Vad härligt med dina lyckokänslor! Du beskriver det så bra!

Självklart följer jag med på den fortsatta färden.

Kram //Charlotta.

Anonym sa...

Kan tänka mig att ni verkligen älskar ert hus... ser underbart ut!
Men jag vill ha mer bilder :)
Kram