torsdag, mars 5

Hej inspiratör!

Om en vecka och en dag är det slut på en resa och en annan börjar.
Vi får flytta in i huset och nu börjar äventyret att få till det med inredning, trädgård, uteplats osv. Det ser jag fram emot!

Under denna resan fram till flytt har många kommit med tips, hejarop, förslag, visat sina smarta lösningar å varit till stor hjälp i att forma vårt hus. Så här kommer en liten tacklista.

Våra föräldrar!
Ni har fått oss att våga ta steget. Eftersom ni själva gjort resan och vet hur det är har det varit en grundtrygghet att ha ert stöd i ryggen.
Ni har också hjälpt till med många saker runt bygget å Göran har varit en äkta hustomte!
Ser fram emot att bjuda igen på fika, middag å annat. Godisgrisen ger alltid villkorslös kärlek å ska ha ett extra omnämnande på bloggen!
Ni är alltid välkomna till Talluddavägen 7!

Alla hantverkare
Rödja Bygg
Nässjö Asfalt
Sjöstrands El
Rörservice i Vetlanda
Brobergs Måleri
Ni har alla gjort lite extra för att vi ska få det så bra som möjligt. Ni har kommit med tips, lösningar och ringt oss en extra gång för att det ska bli perfekt! Vi är otroligt tacksamma.

Vänner
Olsson å Jenna med familj - tack för alla tankar, tips om hantverkare, KG, hjälp med övervåning, möbler osv. Många härliga besök förväntar vi oss. Även från Spexhultarna!
Falk å Anna - tack för hjälp med bygget, lån av kartonger, hejarop å stöd.
Palmerska villan - underbara grannar! Så glada vi är att ni bor i Talludden! Tack för inspiration å rådgivning!
Korgblom 34 å 36- Ni har hjälpt till att hämta grejer i Vetlanda, hejat på, hjälpt till med råd å tips. Ser nu fram emot inredningshjälpen!
SUS med Mus - tankar å råd, siffror, bygghjälp å stöd. Ni är en stor del av Talluddavägen 7!
Ironman å Frk Sverige - tack för praktiska tips. Ser fram emot att träffa er 3 snart!
Jofa å Martina - Vad vore ett bygge utan en egen Martin Timell?
Mårten - Utlåning, experthjälp å framtida projekt. Men vi hade velat ha dig som granne!
Myll å Johanna - ovärderlig hjälp. Går inte nog att tacka. BÄSTASTE!
Aneth - tänt var det här;) Kom snart å bestäm, hihi!
Agneta å Jack - vi ses på fredag! Tänk att ni kommer vara före mig:)
Evertssons 1 & 2 - tack för inspiration! Badrum, kök - ja ni gav oss många bra tips!
Rehnholms - Omtanke, support, å en byggexpert. 132 landskamper...
Bankeryds bästa - snart kommer vi till Theofils på besök;)
Pill - världens bästa P! Ger mig mod att övervinna det mesta.
Elias å Marie - som tog med oss in i en inredningsbutik jag vill återvända till...
Pinnen, Mia å Zlatan - Ni kommer väl å badar i sommar igen?
ALLA - Alla som skriver till oss på Facebook, messar, frågar på stan - tack!!!

Bloggare
Många saker i vårt hus har blivit till pga er! För att ni visat det i era bloggar, kommenterat här hos mig, eller länkat till andra ställen i cybervärlden.
Maria å Ludde - Stjärnhimmel, spots i fönster, trappbelysning mm. Ni är en del av vårt hus!
Easy Living - vår entré är välkomnande å fin. Tack vare dig!
Charlotta - Alltid steget före. Bara att följa efter! Å varje fredag bjuder du på ett glas!
Göranssons - samma dag men på olika platser. Tom samma tapet! Tack för många saker!
Maria, Henrik å Sören - bor så fint å fick oss att köpa samma sänggavel.
Pernilla - Underbaraste skrivarmamman i världen. Kommer med många bra tankar!
Nanna - En katt i mitt hjärta är en katt i mitt hem, på låtsas.
Malin Malva - större hjärta i bloggosfären finns inte. Snart bor hon med i ett fint hus!
Snygga Linda - vi kommer ha den svartaste julen! Linda fixar det mesta. LOVE!
Norrbodavägen - fint för Fi ska det bli. Har följt bygget å peppat mig! Finaste Fi.
All is pretty - vän, företagare, mamma, fd klasskompis å kollega. Många tips kommer hon med Ingela. Kleveland ORD kommer absolut få en plats på en vägg hos oss!
Många andra bloggare som jag inte "känner" ger också inspiration, tips å råd. Perlan, Jennys Hus, Husmusen, Designtjejen, Humlebacken, Hilleshög, Adriansbacke, Vimsingen mfl.

Staffan å Anna samt familjerna Kos. Ni gjorde vår dröm möjlig. Nu är den snart verklighet!

Till alla vänner, bloggare och läsare där ute - TACK!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gulligaste Sandra vad du är fin! Du skriver så att man blir alldeles varm i hjärtat! Vad härligt att det är så många människor som har engagerat och hjälpt er med ert fantastiska bygge - det måste kännas underbart att ha alla dessa guldklimpar runt er! Att ha släkt, vänner och pålitliga hantverkare måste verkligen vara A och O när man bygger ett hus, men tänk också hur mycket inspiration man kan hämta från människor man aldrig har mött. Det är ganska fascinerande när man tänker på det. Stöttande ord, synpunkter och råd som kan betyda så mycket när man sitter där och funderar och grunnar.

Jag vill att du ska veta att DU är en stor inspiratör och att du skriver så roligt, härligt och underhållande så att man nästan känner att man är där, hos dig!

Mängder med kramar Malin

Anonym sa...

Vilket härligt inlägg. Ett sådant skulle jag ju givetvis också ha gjort... Det finns ju så många att tacka när den långa husresan går åt sitt slut. Bloggkompisarna är en fantastisk källa till inspiration. Precis som dig så tänker jag ofta på vad jag fått tack vare alla härliga bloggande tjejer runt om i landet.

Lots of LÖÖÖV

//Charlotta.

Maria sa...

Men lilla sötis.....

nu blev jag aldeles rörd:)

Vilket gulligt och omtänksamt inlägg. På något sätt speglar det din personligen som jag utan att känna dig "på riktigt" ändå känner att du har.

Jag känner mig stolt och glad över att jag kunnat inspirera genom bloggen. Vilken fantastiskt verktyg den är.

Jag själv har haft enormt stöd och hjälp via alla bloggar därute och särskilt från de lite mer speciella. I den speciella skaran ingår du, det hoppas jag att du vet:)

Jag är jätteglad för din och Dicks skull, snart är ni framme vid målet, och sedan börjar nästa resta precis som du själv beskrev det.

Jag hoppas verkligen att du fortsätter blogga sedan. Tänk att kanske kanske även få möjlighet att få följa med på den resan vi har skrivit om på mailen idag;-)

Det är som att ha kära brevvänner ute i landet. MYCKET kära vänner det här bloggeriet.

Massor av kramar till dig....

...och Ludde hälsar!

// Maria

Maria sa...

Oooops!

Stavfel igen... PERSONLIGHET ska det vara, inget annat:)

Sofi sa...

Neemen sandra.. söta du.. det är ju inte annat än att man önskar sig ett nybygge när man ser hur lång tid allt tar =)OCH hur fint ni får det!! LYCKA TILL och hoppas ni kommer trivas i talludden.. KRAM

Pernilla sa...

Söta! Vad gullig du är!!! Tack för fina ord!

Håller med Maria, visst är detta med bloggar grymt bra för inspiration, tips och råd. Och så får man extravänner som man inte riktigt visste fanns. :)

Trevlig helg!!!

Palmerska villan sa...

jo klart jag har sett att du har gjort det-- tackar!
Jo det är väldigt roligt med tapeter..vi är klara med det nu.. så nu är det bara golvlist och flytta in.. tss..