fredag, oktober 31

Fredag och SNÖ

Jahapp. Det närmar sig...
Idag är det fredag och snö! Läste på bästaste Marias blogg när deras hus kom. Rubriken var: Vem beställde snö? Det undrar jag med, vem fan beställde snö? Är det jultomten som är stressad?

Men innan måndagen är det dax för min kärlek att tävla i Nordiska Mästerskapen i Livräddning i Jönköping. Välkomna att titta. Vi kommer vara på Rosenlundsbadet heeela lördagen med bankett på kvällen. Vi hoppas på minst ett guld med i väskan hem!

Förra helgen tävlade mina truppgymnaster i Länstrampetten och där blev det också medaljer. Väldigt stolt ledare!
http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=237413

Malvas rum skriver så fint om hur hon redan vet hur allt ska se ut i huset i sin blogg och får mig varm inombords.
"Vet ni en sak! Jag har faktiskt huset klart i huvudet! Jag kan nästan kliva
innanför dörren, hänga av mig jackan i den lilla klädhörnan till vänster, snedda
genom allrummet och kliva två trappsteg ner till det öppna köket och
vardagsrummet...."


Jag känner verkligen igen mig i det hon skriver!! Vi ligger ibland om kvällarna och pratar om hur det ser ut, hur det känns, vänner vi vill bjuda på bad- och grillfest. Det är härligt med drömmar som inte är så långt borta.

Många av våra vänner går i väntans tider liksom vi. Vi väntar på ett hus och de väntar på ett barn. Vi kommer precis som dem se en växande process men skillnaden är att jag slipper bli tjock och få hemorrojder;)) Skämt åsido så är det verkligen underbart spännande att se magarna växa och få välkomna en ny liten människa som mer än gärna får komma till Talludden på besök!
Så välkomna till oss i april/maj med er nya familjemedlem säger jag till Josse, Johanna, Martina, Ingela, Caroline, Mia, Elin och Anette!

Kram Sandra

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej igen, jag ser att du kikade på hur det var för oss vid "nedkomsten" av vårt hus.

Jag vill ge er tipset att bara NJUTA allt ni orkar under den kommande tiden. Det är superhäftigt att få se sitt hus bli till.

Vi fick ju snö som du såg, och det var väldigt jobbigt faktiskt. Vi hade ont i magen av oro för hur det skulle bli med fukt och sådant, men det gick ju bra ändå.

Jag hade med mig en stor korg med kaffe, bullar, kakor, frukt, läsk och kexchoklad till husresarna. Det var jätte uppskattat!

Lycka till nu och lova att visa många bilder sedan;)

Kramar Maria

Anonym sa...

Hej! Gissa att vi är såååå nyfikna på hur det ska gå till och ser
framemot att få vara med. Det är en stor dag också för oss att ni är med hus så kanske det blir annat snart. Kram Mor och Far i Vegby

Anonym sa...

Väntar med spänning på nästa inlägg, the HOUSE!!!