torsdag, oktober 9

"Våra" gubbar.

Jaha, idag blev det klart med snickare efter lite strul.
Tänkte presentera gänget som ska göra vår dröm till verklighet.

Nässjö Asfalt.
Oskar Grävling och hans pappa som hjälpt oss med dränering, samt göra tomten klar för grunden. HJÄLTAR!

Rödja Bygg.
Våra snickare från Nässjö. Hittade ingen hemsida. Dem har vi fått kontakt med genom våra underbara vänner fam Eliasson med Tore i spetsen. Vad skulle vi gjort utan er?!
De sätter igång med grunden på måndag. HURRA!

Sjöstrands Elektriska Ab.
El-Myll med far är experter på det här med två hål i väggen. Skönt att ha bra "gobba" att förlita sig på. Han vet vad han snackar om, Myll, och det är tur för jag har då verkligen ingen aning. Tänt var det här kommer vi säga sen:)

Andra vi samarbetat med som jag gärna rekommenderar är:

Energiexpo i Sävsjö.
Här köpte vi vår kamin. Sjukt bra service!

Golvcity
Kaklet vi fyndade kom härifrån. Otroligt bra och kunde sina grejer. Vi ska återkomma till dem när vi ska ha resten av kaklet, mosaik etc. Finns i Vetlanda bla.

Aquabutiken.
Marie och gänget i Vetlanda. Marie är en klippa som ställer upp och fixar och donar.
Vi är supernöjda! Härifrån kommer vårt badkar. De säljer också Dansanis grejer här.

Dansani
Mikael på Dansani är en kille man har lätt för att gilla. Han är den som gjort de fina badrumsritningarna till oss. Men jag undrar fortfarande vem den rödhåriga tjejen är?
Han snappade direkt vilken känsla vi ville ha och har hjälpt oss med helheten i badrummet, inte bara möblerna.

Tibrokök
Både i Halmstad och i Norrahammar var de otroligt tillmötesgående.
Trots att jag inte är helt nöjd med köket än, vi får väl se när det väl sitter på plats..
Linda som vi jobbade med var proffsig och snabb i svängarna. Massvis med mail fram och tillbaka. Som sagt, inte helt nöjd i dagsläget men det beror mest på att vi inte har en budget som passar min smak:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska nässjöbor till vet la du;) KUL!!! /Jenna

Maria sa...

Hej,

jag har haft dåligt samvete över att jag inte svarat på dina frågor och tänkte att jag skulle göra bot på det nu.

Vad ser jag när jag kikar in? Jo du har visat mina badrum hos dig! Det var en kul och häftig känsla att se sina badrum hos någon annan!

Det känns väldigt smickrande måste jag säga;)

Nu så, kommer inte ihåg exakt vad du ville veta men det här får du och om det är något mer får du gärna fråga igen.

Blandarna i stora badrummet är från Svedbergs och de heter Only one. Även badkarsblandaren. De är jättehäftiga. Man rör bara på själva kranen för att få ut vattnet. Duschen där heter Mario och är även den från Svedbergs. (Förresten, allt kommer från Svedbergs i badrummen) Det lilla badrummet på ovanvåningen som är tonåringens har en blandare som heter Love me och ett duschset som jag inte kommer ihåg vad det heter men det kommer från...just det ja Svedbergs;)

Blandaren i köket däremot är från Tapwell.

Puh! Hoppas det var behjälpligt;)

Ser att du har lite samma stil och smak som vi. Kul;) Och Tibrokök ska du ha precis som vi. Hoppas du blir nöjd. Vi hade väldiga problem med dem i början men det löste sig tillslut och nu är vi jättenöjda.

Ha en bra "byggplanerar" vecka:)

Kram Maria

ps. det här inlägget kan liknas vid "ketchup effekten" först kommer inget, sen inget, och inget, och plötsligt ALLT! hi hi